Oferta wynajmu samochodów Europcar
Oferta wynajmu samochodów Europcar

14 stycznia 2014 przez Europcar Polska · 2 komentarze

Odmłodzony Opel Insignia

Opel-Insignia_BLOG, Opel InsigniaNie tak dawno na frankfurckich targach IAA, zadebiutowała nowa Insignia. Czy zdobywczyni tytułu European Car of the Year z 2009 roku nadal zasługuje na miano jednego z najlepiej zaprojektowanych aut w swojej klasie?

Błękitnego samochodu, który pokazano we Frankfurcie nie dało się pomylić z żadnym innym – zmiany nie są radykalne, a doskonale wyważone. Insignia po faceliftingu stała się subtelniejsza, jakby lżejsza i bardziej dynamiczna dzięki wydłużonym reflektorom i mniej rzucającemu się w oczy grillowi. Wnętrze uporządkowano przy jednoczesnym zastosowaniu wyższej jakości materiałów. Z deski rozdzielczej zniknęły niepotrzebne przyciski, tak by kierowca jak najszybciej ustawił klimatyzację czy skonfigurował multimedia ze smartfonem. Obsługa staje się jeszcze bardziej intuicyjna po spersonalizowaniu komputera pokładowego przez dodanie własnych list odtwarzania, adresów i kontaktów. „Głównodowodzący” za kokpitem ma do dyspozycji systemy, które pozwolą bezpiecznie i bezproblemowo dotrzeć do celu – wśród nich m.in. kamerę cofania, monitoring ruchu innych pojazdów czy reflektory automatycznie dostosowujące się do warunków jazdy. W środku znajdziemy też mnóstwo małych, ale przydatnych detali. Od umieszczonego w zasięgu ręki kierowcy touchpada do sterowania wyświetlaczami (8-calowym w środkowej części kokpitu i 4-calowym przed kierującym), poprzez gniazdko służące podładowaniu elektroniki w tylnej części wozu, aż po wysuwaną żaluzję w oknie pasażera.

Tyle na pierwszy rzut oka. Okazuje się, że w facelifting zaangażowali się jednak nie tylko projektanci, ale i inżynierzy Opla. Poza lekko odświeżonym designem, na przyszłych właścicieli Insignii czeka udoskonalone zawieszenie, które niweluje wibracje i obniża poziom hałasu oraz mocniejsze, mniej paliwożerne silniki. Dużą popularność zyska zapewne 2-litrowy diesel w wersji 140 KM, który zastąpił dotychczasowy 130 KM. Turbodiesel o mocy 140 KM zużywa zaledwie 3,7l na100 km, co czyni go najbardziej ekonomicznym samochodem z silnikiem diesla w tej klasie. Niska emisja dwutlenku węgla (99g/km) nowych silników turbodiesla 2.0 oznacza efektywność energetyczną na poziomie A+. Alternatywą pozostają silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa – 170 oraz 250 KM. Niekwestionowaną gwiazdą nowej gamy jednostek napędowych jest 2,8-litrowy silnik o mocy 325 KM w modelu Insignia OPC. Jeśli nie dbamy nadmiernie o sportowy sznyt, stawiając przede wszystkim na przestrzeń i wygodę, Opel przygotował Insignię Country Tourer. Utrafi w gusta osób lubiących od czasu do czasu sprawdzić możliwości auta na pozamiejskich bezdrożach.

Trudna sprawa – jak ulepszyć samochód, który spodobał się kierowcom tuż po jego inauguracji na rynku? W końcu, ponad 600 000 wyprodukowanych od 2008 roku Insignii to naprawdę niezły wynik. Nie oznacza to, że Opel nie planuje go pobić.

{ 2 odpowiedzi… przeczytaj je poniżej dodaj swój komentarz }

Grzegorz Orioński Styczeń 14, 2014 o 23:52

Fajnego masz bloga. Dlatego pozwoliłem sobie na dodanie Ciebie do mojej listy najlepszych blogów o motoryzacji http://najlepsze-blogi-o-motoryzacji.blogspot.com/. Czekam na więcej tak samo ciekawych wpisów!

Odpowiedz

Europcar Polska Styczeń 16, 2014 o 10:52

Cieszymy się, że przypadliśmy Ci do gustu.
Zapraszamy częściej 😉

Odpowiedz

Zostaw komentarz

*

Poprzedni wpis:

Kolejny wpis: